عنوان البحث    Anxiety as a Predictor of Academic Achievement of Students with Learning Difficulties  

 

المؤلفين    Associate Professor of Mental Hygiene, Hurghada Faculty of Education, South Valley University  

 

تاريخ النشر    2015  

 

نوع البحث    مجلة  

 

مجلة / مؤتمر    International Journal of Psychology and Behavioral Sciences ,  

 

الناشر    International Journal of Psychology and Behavioral Sciences ,  

 

عضو هيئة التدريس    أ.د./محفوظ عبد الستار ابو الفضل ابراهيم  

 

الكلية    كلية التربية بالغردقة  

 

القسم    قسم الصحه النفسيه  

 

التخصص العام    علم النفس  

 

التخصص الدقيق    صحة نفسية  

 

اقتباسات عضو هيئة التدريس      

 

  مجلد   5  

 

 اصدار    4  

 

الصفحات     169-177  

 

 اقتباسات البحث    0  

 

ملخص البحث    The current study investigates the relationship between foreign language anxiety (FLA) and academic achievement of LD pupils in Kuwait. Two main tools have been used; Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) (Horwitz et al., 1986) and a standardized achievement test in English. Results revealed that there is a positive correlation between anxiety and academic achievement. Also, it was shown that females are more anxious than their male counterparts. It is recommended that more studies should be directed to the field of anxiety in the field of learning difficulties.  

 

    رابط البحث :   عرض

 

    البحث على جوجل سكولر  : عرض