عنوان البحث    The effectiveness of digital games for teaching circular elements unit and its prosperities in developing visual thinking skills and solving chemical questions of second year …  

 

المؤلفين    dr-Elsaady Ehghoul Elsaady  

 

تاريخ النشر    2013  

 

نوع البحث    مجلة  

 

مجلة / مؤتمر    مجلة العلوم التربوية ، كلية التربية بقنا ، .  

 

الناشر    مجلة العلوم التربوية ، كلية التربية بقنا ، .  

 

عضو هيئة التدريس    أ.م.د./السعدى الغول السعدى يوسف  

 

الكلية    كلية التربية بالغردقة  

 

القسم    قسم المناهج وطرق التدريس  

 

التخصص العام    مناهج وطرق تدريس  

 

التخصص الدقيق    طرق تدريس العلوم  

 

اقتباسات عضو هيئة التدريس      

 

  مجلد   12  

 

 اصدار     

 

الصفحات      

 

 اقتباسات البحث    0  

 

ملخص البحث    The main study aimed at identifying the effectiveness of digital games for teaching circular elements unit and its prosperities in developing visual thinking skills and solving chemical questions of second year prep stage pupils. Participants were (60) pupils from the second year prep stage pupils, experimental (30) and control (30) The following tools were used: Visual thinking skills checklist - Solving chemical questions skills checklist – visual thinking scale - Solving chemical questions skills test Results of the study showed the following: - There are statistically significant mean differences between the two research groups in the visual thinking scale favoring the experimental group and thus effectiveness of the digital visual games. - There are statistically significant mean between the two research groups on solving chemical questions skills scale favoring the experimental group and thus effectiveness of the digital visual games. - In the light of the obtained results, the researcher provided some suggestions and recommendations.  

 

    رابط البحث :   عرض

 

    البحث على جوجل سكولر  : عرض