عنوان البحث    The effectiveness of virtual 3d science lab in abstract physics concepts' achievement and developing attitude towards running virtual experiments of secondary school students  

 

المؤلفين    ا.د / السعدى الغول السعدى يوسف  

 

تاريخ النشر    2011  

 

نوع البحث    مجلة  

 

مجلة / مؤتمر    مجلة كلية التربية بأسيوط  

 

الناشر    جامعة أسيوط  

 

عضو هيئة التدريس    أ.م.د./السعدى الغول السعدى يوسف  

 

الكلية    كلية التربية بالغردقة  

 

القسم    قسم المناهج وطرق التدريس  

 

التخصص العام    مناهج وطرق تدريس  

 

التخصص الدقيق    طرق تدريس العلوم  

 

اقتباسات عضو هيئة التدريس      

 

  مجلد   27  

 

 اصدار    2  

 

الصفحات      

 

 اقتباسات البحث    0  

 

ملخص البحث    The main study aimed at identifying the effectiveness of virtual 3d science lab in abstract physics concepts' achievement and developing attitude towards running virtual experiments of secondary school students. Participants were (69) students of the third year- science division that were divided into two groups, experimental (35) and control (34). Materials of the study were: - Abstract concepts achievement test of 30 items, 15 correction items and 15 MCQ ones. - Running e-experiments attitude scale consisted of 30 items. Results of the study showed the following: -There are statistically significant mean differences in the post testing of the achievement test favoring the experimental group due to the effectiveness of the 3d science lab. - There are statistically significant mean differences between the two groups on running experiments scale favoring the experimental group. This result proves the effectiveness of the 3d science lab in developing such variable. In the light of such results, the researcher recommended some recommendations and suggestions.  

 

    رابط البحث :   عرض

 

    البحث على جوجل سكولر  : عرض